2015. július 28., kedd

Kérdések és válaszok Tahereh Mafival és Ransom Riggsszel



2015 június 18-án került ki ez a videó jessethereader (booktuber) csatornájára. Íme a beszélgetés szövege magyarul (kicsit rövidítve):

Jesse: Sziasztok srácok! A mai napon egy különleges videóval készültem nektek. A technológia erejének köszönhetően kérdezz feleleket játszok majd két különleges vendégemmel. Fogadni mernék, hogy kitaláljátok kiről is van szó.

Ransom Riggs: Sziasztok!
Tahereh Mafi: Tahere Mafi vagyok.
Ransom: Én meg Ransom Riggs.
Tahereh: Épp bevussoltunk jessethereader kedvéért.
Ransom: Soha nem csináltam még ilyet. Szóval milyen könyveket is írtál?
Tahereh: Én írtam a Vándorsólyom kisasszony... Csak vicceltem. A Ne érints sorozat szerzője vagyok. És te?
Ransom: Én a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei sorozatot írtam
Tahereh: A Library of Souls pedig szeptemberben jelenik meg.
Ransom: A Further more-nak is te vagy a szerzője, aminek még nem tudjuk a megjelenési dátumát. Oké, elérkezett a kérdések ideje!

Jesse: Üdvözöllek titeket a vuss klubba, nagyon jól vussoltatok. Az első kérdésem az lenne, hogyan teljesítene Juliette (a Ne érints sorozat főszereplője), ha csatlakoznia kellene Vándorsólyom kisasszony világához?
Ransom: Szerintem szívesen fogadnák Juliette-et, kapna saját szobát, sok helye lenne játszani...
Tahereh: Jó.
Ransom: De nem foghatnának kezet, stb.
Tahereh: Jacob és közte nem lehetne romantikus kapcsolat.
Ransom: Egyáltalán nem.
Tahereh: Elég kínos lenne. Emma ráadásul felgyújtaná érte.
Ransom: Ők amúgy is amolyan testvérek, szóval így is úgy is fura lenne.

Jesse: Hogyan boldogulnának a különleges gyermekek a Ne érints világában?
Tahereh: Nem is tudom. Azt hiszem teljesen haszontalanok lennének. Először is, mert gyorsan öregednének, Vándorsólyom kisasszony pedig nem lenne ott, hogy időhurkot építsen nekik, úgyhogy porrá válnának és meghalnának. Juliette meg csak azt mondaná "ez meg mi a fene, srácok? Miért nem segítetek nekünk a Regeneráció ügyében?" Ők meg: "Bocs, meghaltunk."

Jesse: Nos, ez sokkal tragikusabb, mint amire gondoltam, de igazatok van, csak porrá lennének, meghalnának. Következő kérdés: ha utazhatnátok az időben és időhurkot építhetnétek, melyik napot élnétek át legszívesebben?
Ransom: Ez olyan nyálas, de az esküvőnk napját választanám.
Tahereh: Igen.
Ransom: Nagyon jó nap volt.
Tahereh: Igen, egyszerűen ez volt életem legszebb napja.
Ransom: Találnunk kellene egy alternatív, kevésbé nyálas választ.
Tahereh: Mi lenne az?
Ransom: Nem tudom. A mai nap, mert minden veled töltött új nap ajándék.
Tahereh: Óóó, ez nem semmi.
Ransom: Igen, egyre rosszabb a helyzet.

Jesse: Most jöttetek haza egy fantasztikus útról. Van valami jó úti sztoritok, amit megosztanátok velünk?
Tahereh: Az egyik nap, majdnem lerobbant a kocsink, Ransomnak pedig majdnem kitört a bokája.
Ransom: Tényleg kitört... na jó, inkább csak kiment a bokám. Skóciában kirándultunk a semmi közepén, a kocsi pedig olyan hangokat kezdett hallatni, mint ha kísértetek próbálnák megölni.
Tahereh: Igen, az borzalmas volt. De inkább arra gondoltam, hogy megragadnám az alkalmat, és bocsánatot kérnék attól a fiatal lánytól, aki akkor meglátott minket, és felkiáltott, hogy "Istenem!" Én meg könnyen megijedek...
Ransom: Játsszuk le ezt a jelenetet.
Tahereh: Jó.
Ransom: Épp sétálunk a semmi közepén, és akkor felénk siet egy lány, hogy "Tahereh! Tahereh!" (Tahereh megijed, nevetnek) Igen, könnyen megijed. Megfordul, ott áll előtte az a kedves rajongó, aki pedig azt mondja: "Istenem, el sem hiszem, hogy te vagy az!"
Tahereh: Nagyon kedves volt, én pedig az idő nagy részében csak arra tudtam gondolni, hogy halálra ijesztett.
Ransom: Elég rosszul érezte magát emiatt.
Tahereh: Igen, pocsékul, úgyhogy ezennel elnézést kérek. Nagyon kedves voltál.
Ransom: Más őrült történet?... Mint amikor felvettük azt a stoppost, akiről kiderült, hogy valójában szellem. --- egyszerre: Ilyen nem is történt. --- Nagyon kellemes utazás volt, de semmi különös nem történt. Elmentünk megnézni Vándorsólyom kisasszony forgatást.
Tahereh: Az nagyon jó volt.
Ransom: Vicces történet - amikor ott voltam a forgatás helyszínén, megengedték, hogy egy színfalak mögötti videót készítsek a kamerámmal. A földre feküdtem, épp egy csirkét vettem fel, amikor felnézek és arra eszmélek, hogy Tim Burton áll ott és nézi, hogy mit csinálok. Én meg: "ööö, szia", erre ő: "csirkéket filmezel, ha?" Szóval történt egy ilyen.

Jesse: Felélesztitek-e valaha a youtube csatornátokat? Mert nagyon hiányoznak a videóitok.
Tahereh: Ez nagyon aranyos.
Ransom: Sokat jelent számunkra egy hozzád hasonló profitól hallani.
Tahereh: És tekintve, hogy épp itt ülünk és egy kamerának beszélünk, mondhatjuk, hogy kezdünk visszatérni hozzá. Ahogy azonban te is biztosan tudod, Jesse, nagyon sok időt és energiát igényel egy ilyen videó elkészítése, mostanában pedig egyik sem volt meg. Pedig úgy terveztük, hogy csináljuk tovább.
Ransom: Hatalmas terveink voltak. Úgy gondoltuk mindennap készítünk majd videókat, amíg csak élünk.
Tahereh: Még saját bábjaink is vannak.
Ransom: Volt egy komoly báb sztorink, amolyan bűnügyi dráma, amit a bábokkal el akartunk játszani. Talán majd egy nap...
Tahereh: Egy nap...

Jesse: Gondoltatok már arra, hogy közösen írjatok könyvet?
Ransom: Sokan teszik fel nekünk ezt a kérdést.
Tahereh: Igen.
Ransom: A válasz pedig az, hogy talán.
Tahereh: Nem tudom. Talán.
Ransom: Elég elkülönült világaink vannak most.
Tahereh: És nagyon szeretjük egymást, ezért félünk attól, hogy ha közösen írnánk valamit, akkor... nem tudom, mi történne.
Ransom: Akkor is nagyon szeretnélek.
Tahereh: Igen én is.
Ransom: Annyi időt töltünk együtt, hogy ha a könyveinket is együtt írnánk, akkor egy nap arra eszmélnénk, hogy egy személlyé olvadtunk össze. Őrület.
Tahereh: Igen. Szeretem, hogy két külön személy vagyunk.
Ransom: Szóval nem tudom, talán.

Jesse: Melyik az az instagram szűrő, amelyik legjobban jellemzi a Library of Soulst?
Ransom: Ami legjobban illene hozzá... az a baj, hogy nem tudok olyan sok szűrőt, nem tudom a nevüket, nem is használom őket. Én magam állítom be a dolgokat.
Tahereh: A profi fotósok átka.
Ransom: Tudom. Van olyan, amit Urban Decay-nek hívnak...
Tahereh: Nem, az egy smink márka.
Ransom: Tudom. Akkor olyan, amit 1880 hátborzongató Halál Folyója?
Tahereh: Van egy fekete-fehér. Kettő fekete-fehér szűrő is van.
Ransom: Excro 2, vagy ilyesmi? Nagyon intenzív, a fekete nagyon erős, és az egész olyan zavaros?
Tahereh: Nálam pedig szuper színes tündérmeséről van szó, úgyhogy valami igazán vibrálót kellene választani. Talán a Lux gombot, amitől azonnal...
Ransom: Rögtön maximumra.
Tahereh: Igen, száz százalékra.
Ransom: Ez a "képjobbátevő" gomb.
Tahereh: Ez tetszik, levédetjük.
Ransom: Színes, mint a kendőd.
Tahereh: Igen. Amúgy én sem ismerem jól a szűrőket, bocsi.

Jesse: Tudom, hogy nem mehetsz bele a Vándorsólyom kisasszony film részleteibe, de mondd el, milyen érzés volt látni, ahogy életre keltik a történetedet.
Ransom: Aprónak éreztem magam tőle, de főleg szürreális élmény volt. Egyszerűen fantasztikus volt olyan díszletekre lépni, amelyek mint ha csak kipattantak volna az általam elképzelt történetekből, és találkozhattam a szereplőkkel... Minden olyan, amilyennek elképzeltem és mindaz a hihetetlenül tehetséges ember éveket, hónapokat fektettek abba, hogy képernyőre kerüljön a történet. Nagyon érzelmes pillanat volt. Fantasztikus. Még fel kell dolgoznom.

Jesse: Tahereh, milyen híreket tudsz megosztani velünk a Ne érints adaptációjáról?
Tahereh: Igen, volt a 20th Century Foxnak fenntartott opció - amely szerint megfilmesíthették volna a regényeket - lejárt, így a lehetőség bármelyik stúdiónak nyitva állt. Nagyon izgatott vagyok, hogy akár televíziós sorozat formájában is lehetőség van feldolgozni, az ABC Signature Studios-nak köszönhetően. Nagyon izgatott vagyok emiatt, tanácsadó producer leszek majd. Nagyon befogadók, fantasztikusak, kedvesek voltak, izgatta őket a könyv. De ki tudja? Óvatosan optimista vagyok.
Ransom: Nagyon izgatottak vagyunk ebben a háztartásban.
Tahereh: Nagyon.
Ransom: A falon látható arany pöttyök tökéletesen tükrözik a hangulatunkat.

Jesse: Melyik emoji jellemzi leginkább a Ne érints televíziós sorozat lehetősége iránt érzett izgalmadat?
Tahereh: Van az az emoji, aminek keresztek vannak a szemei... Mert annyira izgatott vagyok, hogy áááá.
Ransom: És a mosolygós amiből ömlenek a könnyek?
Tahereh: Ó, igen, az nagyon jó. És mi volt a te emojid, amikor kiderült, hogy Tim Burton megfilmesíti a könyveidet?
Ransom: Szellem.
Tahereh: Az volt az emojid?
Ransom: Mert behaltam.
Tahereh: Jaj, ez szuper volt. Nagyon jó válasz.

Jesse: Köszönöm Tahereh és Ransom, hogy csatlakoztatok hozzám. Fantasztikus, hogy itt vagytok a csatornámon.
Tahereh és Ransom: Köszönjük a meghívást.
Ransom: Te vagy a legjobb.
Tahereh: Szuper vagy. Őszintén köszönjük. Nagyon jók voltak a kérdéseid és látjuk még egymást a neten. Keep it awkward...
Ransom: And make it weird*. Olyan rég nem mondtuk, már hiányzik.
Tahereh and Ransom: Sziasztok.

* Minden videói végén mondták, hogy: "keep it awkward and make it weird". A mottójuk lett ez a mondat, ami durva fordításban annyit tesz: maradjon kínos és fura.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése